Monika-J

Schemat żywienia w 9 miesiącu

9. miesiąc życia dziecka (zaczęty 20.08)

  • 2 razy dziennie 200 ml mleka modyfikowanego następnego z dodatkiem 2 łyżeczek kaszki manny
U nas nadal lekki kryzys mleczny. Rano po całej nocy wypija 150 ml mleka z kaszką manną. Zaczęła na szczęście pić też przed spaniem. Fakt faktem jest to 60-150ml z miarką kaszki, ale lepsze to niż nic.


  • 1 raz dziennie 200 ml kaszki na mleku modyfikowanym następnym
Na drugie śniadanie nadal kaszka :) Teraz smakujemy w kaszce Nestle z jogurtem, o której pisałam TU . Gdy Laura nie pije mleka na dobranoc to też daję jej kaszkę, jednak tę z serii "na dobranoc" grysikowo-mleczna Babydream.
  • 1 raz dziennie 200 ml zupki warzywnej z dodatkiem masła lub oliwy z oliwek, ugotowanego osobno mięsa lub ryby (1 - 2 razy w tygodniu) w ilości 3 łyżeczek po posiekaniu, co drugi dzień do zupki dodajemy 1/2 żółtka
Juhuuuuuuuuuuuu! Laura zjadła dziś i wczoraj calutki słoik zupki ugotowanej w domowych warunkach :) Chyba pożegnamy słoiczki sklepowe. Wystarczyło troszkę doprawić, ciut inaczej ugotować - bardziej po domowemu i nie cackać się i Laura zajadała ze smakiem. Na razie z tych domowych jadła pomidorową z kurczakiem i koperkową. W każdej ugotowany ryż.
Zrobiłam też wczoraj osobno mięso z ziemniakiem. Zblendowałam i siup do słoika. Będzie jako posiłek mięsny. Choć jutro mam ochotę dodać do tego gotowany brokuł i będzie obiadek jak znalazł :)
  • sok lub przecier owocowy - ok. 150 g
Pijemy soczki na przemian z herbatką co by się próchnicy nie nabawić.
  • suchary, biszkopty, chrupki kukurydziane
Biszkoptów i sucharków jeszcze nie dawałam. Za to chrupki kukurydziane to by ciągle Laura chciała jeść :) Bardzo jej smakują. Dziś jeszcze kupiłam wafle zbożowo ryżowe Sunny Corn.
 Takie dobre, że aż wyrywała mi z ręki :) Mi też bardzo smakują. Jednak te będę jej dawać rzadziej ze względu na sól. Niewielka ilość, ale jednak już troszkę zupki są posolone i nie chcę od maleńkości solą Laury faszerować. Wiadomo, jak działa na organizm.

Nowe produkty w 9. miesiącu życia
  1. melon
  2. porzeczki
  3. wiśnie
  4. borówki amerykańskie
  5. arbuz
  6. jeżyny
  7. cebula lub szczypiorek
  8. szpinak
  9. groch
  10. kasza jaglana

* Schemat żywienia pochodzi STĄD.

Udostępnij ten post